Home > tuin tips > Slakkenplaag bestrijden met schoonmaak azijn.

Slakkenplaag bestrijden met schoonmaak azijn.

woensdag 24 augustus, 2011 Plaats een reactie Go to comments

Zonnehoedbloem Helenium ‘autumnale’

Deze bovenstaande plant kunnen de slakken niet met rust laten

Bent u de slakkenplaag ook zo zat? ik wel en hoewel al mijn planten in mijn tuin met rust worden gelaten door de huisjes-slakken zijn ze schijnbaar gek op deze planten ik heb er 9 stuks van staan en ze laten er niet een met rust, afgelopenjaar 2010 had ik daar ook al een ware plaag van en ben toen het uit gaan proberen met schoonmaak azijn dat was even naar de goede verhouding zoeken hoe je dat het best kan mengen met water dus nu weet ik voor deze plant de goede verhouding.

Gebruik een plantenspuit en vul die met 30 procent schoonmaak azijn en 70 procent water even goed schudden en spuit het op de oude en jonge slakken die op de bladeren zitten als je ze goed raakt vallen zij er tegelijk vanaf en je ziet ze nooit meer terug. Ik had er al zand omheen gestrooid en bieslook bijgeplant en munt ook koffiedik maar niets hielp er, nu heb ik ze vandaag dus weer een azijn sproeibeurt gegeven dit moet je wel met bewolkt weer doen daar anders de bladeren van de planten verbranden.

Huisjes-Slak


Naakt-Slak


Categorieën:tuin tips
  1. S. van den Berg-Loeve
    zondag 29 juli, 2012 om 21:30

    Sorry Henk maar ik vind dit geen diervriendelijke methode.
    Je kan net zo goed dan zout op de slakken gooien geeft hetzelfde effect, dus NIET diervriendelijk.

    Wij laten de slakken maar gewoon zitten, jammer voor die ene plant dan maar de egel die zich hier steeds laat zien geniet van de slakken en die gaan we dus niet bestrijden met wat dan ook.

    Woon jij toevallig in de buurt van de van Assendelftgaarde?

    • zondag 29 juli, 2012 om 21:58

      Beste S. van den Berg-Loeve,

      Het is inderdaad niet zo dier vriendelijk, maar ze gaan wel sneller kapot dan met zout.
      Maar ik zelf heb het dit jaar ook niet gebruikt en ik heb ook egels in mijn tuin.
      En inderdaad die zelfde planten zijn nu helemaal opge-eten door de slakken maar jammer dan.
      Ja ik woon inderdaad in de buurt van de Assendelftgaarde in de Ijdenhove tegenover Wielzate in een hoekwoning.

      Vriendelijke groet,
      Henk Polie

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

