Home > april > Duizendschoon trekt naaktslakken aan

Duizendschoon trekt naaktslakken aan


Dianthus barbatus (NL) Duizendschoon

Vandaag 17 april 2011 bij iedere plant 10 tot 20 naaktslakken aanwezig.
Van ellende heb ik de Duizendschoon verwijderd en de naaktslakken zoveel als ik kon, en tegelijk gedroogde koffiedik ter plaatse gestrooid om ze zo niet meer terug te krijgen in mijn tuin, het deed mij pijn om de Duizendschoon te verwijderen maar om heel mijn tuin door die naaktslakken kapot te laten maken zie ik ook niet zitten.


Bloeiperiode : 
van mei tot eind juli
Perkplant (en snijbloem) 
Opstaande compacte plant: 
ongeveer 50 cm hoog 

Vermeerderen:
Zaaien In augustus/september  in de volle grond, uitdunnen en uitplanten indien ze ongeveer 5 cm groot zijn. Bloeit het jaar daarna.

Categorieën:april
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

